søndag 3. februar 2013

Stripeskjerf til venninne


Noen ganger har jeg tenkt at jeg skal strikke et plagg til meg selv, men så plutselig underveis i prosessen, viser det seg at det blir for eksempel et skjerf til noen andre. Denne gangen er det ei god venninne som får et fargerikt, stripete skjerf i bursdagsgave. Hun er så fin i fargerike plagg og særlig striper minner meg om henne. Jeg viste dere et bilde av skjerfet her på bloggen da jeg hadde begynt på det, men nå er det for lengst ferdig. Skjerfet er strikket i Pickles Pure Alpaca. Garnet er utrolig fint å strikke med og finnes i mange flotte farger. Oppskriften er enkel: Legg opp 70 masker på rundpinne 3,5. Strikk striper i forskjellige farger til skjerfet er så langt som du ønsker.

Striper er morsomt 


Fargene forandrer seg etter hvilke andre farger de stilles opp mot.

Alle Bilder: Ingrid S. Hagen

2 kommentarer: